WONINGASSISTENT



Alles-in-1

De woningassistent van 2blue is een alles in 1 meterkast en geeft inzicht in de status van de woning. Deze geeft door middel van een display in de woning onder andere het energieverbruik (NOM gecertificeerd) weer met het daarbij behorende budget, het functioneren van de installaties met het bijbehorende onderhoud en de mogelijkheid om voor onderhoud direct een afspraak in te plannen met een monteur of de keuze onderdelen af te laten sturen en makkelijk onderhoud zelf uit te voeren. De woningassistent kan niet alleen monitoren maar is ook geschikt als domotica systeem, kan draadloos schakelen, en kan eventueel toegepast worden in situaties waar zorg/beveiliging benodigd is.

Slimme meterkast

De slimme meterkast bestaat uit verschillende componenten gemoduleerd naar de behoefte van de woning. Het hoofdcomponent van de slimme meterkast is de gateway welke inzicht kan geven in het energieverbruik van de woning op elke willekeurige PC, tablet en/of smartphone. De gateway zal voorzien worden van een internetaansluiting waarmee uitlezen van de energiestromen mogelijk wordt. De meetpunten worden direct of draadloos aangesloten. Daarnaast kunnen complete groepen of losse apparaten in de woning gemeten worden.

Woning overzicht

De display van de woningassistent geeft een startscherm weer met daarop verschillende iconen. Deze iconen hebben ieder een eigen betekenis en hebben toegevoegde waarde voor zowel de bewoner als de verhurende/verkopende partij. Deze iconen geven onder andere het leefklimaat van de woning weer als ook benodigd onderhoud. Ook het rendement van de installaties wordt gewaarborgd omdat er bij disfunctioneren meteen actie wordt ondernomen. De display kan volledig op maat en naar wens van de opdrachtgever gemaakt worden.

Afsprakenmodule

De woningassistent heeft ook de mogelijkheid om bij disfunctioneren meteen actie te ondernemen met de afsprakenmodule. De afsprakenmodule wordt ingeschakeld op het moment dat een installatie onderhoud nodig heeft of als er een algemene klacht is zoals bijvoorbeeld een klemmende deur. De afspraak kan via de display worden gemaakt met de daarvoor geschikte partij welke op voorhand met de opdrachtgever is besproken. Ook via een spreekverbinding kunnen klachten of vragen gesteld worden met “assistent on call”.

Wil je meer weten?